Máme správně rozloženou kapacitu lidí v pobočkové síti?
Základní otázka vedení společnosti, která je na stole poměrně často, ale není snadné na ní získat správnou odpověď. Mnoho lidí se dívá pouze na obchodní výkonnost jednotlivých obchodních míst, ale to ne zcela vypovídá o tom jak jsou lidské zdroje využity. Máme ještě prostor pro další obchodní růst, nebo jsme již za hranou možného využití a klienti čekají ve frontě? Můžeme snižovat počty zaměstnanců, nebo se snížením příjdeme i o business? Toto jsou Velice jednoduché a relevantní otázky většiny manažerů kteří řídí nějaký business a pobočkové sítě. Bohužel bez zprávného měření a potřebných nástrojů pro interpretaci dat není možné získat správnou odpověď. V současnosti většina společností jako banky, retailové řetězce a další mají mnoho dat ze CRM, Quematiků, traffic counterů a dalších systémů, ale je pro ně obtížné s těmito daty správně pracovat. Proto abychom věděli jak jsou lidské zroje rozloženy v napříč celou pobočkovou sítí, je nutné zjistit jak klienti chodí na jednotlivé pobočky v průběhu dne (workload), čas který je nutný k vyřízení jednotlivých klientských požadavků (obchod/servis) a naplánování směn na jednotlivých pracovištích. Teprve v okamžiku propojení všech dat je možné vytvořit celkový obraz pobočkové sítě s rozložení lidských zdrojů včetně identifikace míst s potenciálem dalšího růstu, možností snížení lidí a míst kde je nutné týmy naopak posílit. Na základě naší zkušenosti s výše uvedeným zpracováním dat můžeme dosáhnout úspory až 10% v personálních nákladech a díky efektivnějšímu rozložení zdrojů zvýšit výkon minimálně o 10%-15% v prvním roce.